03 Ekim 2008

Warhammer Online

WoW dünyanın en güzel oyunudur ve onu tahtından indirecek pehlivanı dört gözle bekliyoruz.
WAR bu sıfatı isteyerek yola çıktı, öyle lanse edildi, reklamlar asıldı. Gaza gelip Collector's Edition ön siparişi verdik. Erken davranmışız, ateşimiz söndü. O gün kolilerden çıkıp satışa başlandığını görünce tekrar heyecanlandık, beş dakikada bütün anti-asosyallik yeminlerimizi bozduk ve birer kutu alıp evin yolunu tuttuk.
Oyun kuruldu, yama çekildi ve her zamanki gibi ilk gün oynanamadı. İkinci gün sabahtan girildi ve otopsimiz başlıyor.

iki ayı olan gezegende her zaman sorun vardır.

WAR, iki ana taraf olarak Order ve Destruction arasındaki mücadeleyi konu alıyor ve bize sonuna kadar yaşatmaya and içiyor. PvP yüceltiliyor, övülüyor düşmanı kesince gayet yeşil itemlar düşüyor. Dövüş sistemi Guild Wars'u andırıyor. PvP haritalarına girişte seviyeniz düşükse geçici olarak yükseliyor. PvE kolay oldukça. Haritada quest bölgeleri açıkca gösterilmiş. Quest Helper'la WoW oynamak gibi. Belli alanlarda parti yapma zorunluluğu olmadan kendi tarafınızdan insanlarla ortak görevleri yerine getirmeye çalışıyorsunuz. Experience barının yanında Influence ve Renonw barları da var yapılan quest ve pvpler ile artan. Bunlar skill sistemi ve itemlar için önem teşkil ediyor. Guild sistemi ise üyeler
inin başarısına göre endekslenmiş şekilde. Crafting sistemi çok kötü. Hem oldukça sıkıcı tasarlanmış, hem de hakkında bilgi edinmek zor. Bir toplama bir üretme mesleği edinebiliyorsunuz. Ama üretimde gereken ham maddeler birden çok toplama sistemiyle elde edilebildiğinden zor anlar yaşanıyor. Gayet sabırlı ve iradeli biçimde kastığım mesleğimde işime yara birşey üretebildiğimi görmedim henüz. Yaptığımız şeyleri kaydeden ve durmadan experience veren bir kitabımız var. Player skinleri birbirine fazlaca benziyor ve ekipman skinlerinin azlığı yüzünden herkes masaüstü warhammerdaki gibi birbiriyle aynı. İlk günlerin etkisiyle olsa gerek, kalabalık serverlara giriş sırayla. Bedava Kore mmosu oynadığımı hissettiren bu olaya ilerde çok sık rastlacağımızı sanmıyorum. İşin içine aylık ödeme girince sunucular boşalacaktır ve bu oyunda sunucunun kalabalık olması çok önemli.
daha başlardakş bosslar bu kadar büyükse end game bossların ayak başparmağına fireball atasım var
Karakterlerin tekrardan elden geçirilmesi lazım. Melee dps sınıfları çok güçsüzken, kavganın ortasına atlayan bright wizardların haritayı silmesi akılları karıştırıyor. O an Bright Wizard seçtiğim an oldu zaten. Daha newbie sayılabileceğim bir dönemde scoreboard'ın başlarına oynayınca bir dengesizliğin varlığından emin oldum. Bir çalının içinden üstünüze parlak sarı şeyler geliyorsa bilin ki o bir B.Wizard'dır.
Sınıflar ilginç aslında ama bir order/dest. arası ayna mantığı da sezilmiyor değil. Itemların fark yaratanları tabiki renkli olanlar, ve onları alabilmek için public questlere katılıp en sondaki rollarda başlarda olmak zorundasınız. Nice pq lar boyunca altın madalya aldım ama rollarda az atıp ödül alamadım. +500 bonus biriktirdiğim olmuştur.
bright wizard overpower (karakterim Wudmucel)
Toparlamak gerekirse WAR, mmo çizelgemde "Olmamış"lar arasında. Hatta yine bir EA mmo'su olan Lord of the Rings Online daha iyi diyebilirim. Şu an oldukça popüler havası esse de ikinci Age of Conan vakkası diyebilirim. Güzel lisanslar, harcanmış lisanslar.
Oyuna başladıktan bir hafta sonra tekrar WoW açtık.

2 yorum:

  1. Düzeltmek istiyore;

    Wow dünyanın en güzel mmosudur. En güzel oyununu inceleyeceğim. bekleyin

    YanıtlaSil
  2. wow'u wow yapan pve'dir. hiç bir oyunda boss fightları bu kadar enine boyuna tartışıp, taktikler geliştiremessin. Hikayeyi sağlamlaştıramassın. Tek bir şey söleyecek vaktim var wotlk hakkında, wotlk oynamaktan vaktim buna yetiyor ancak, oyun seninle beraber ilerliyor ya, budur abi!

    YanıtlaSil