30 Temmuz 2008

Japonların gizli oyunları

Şimdi oyun piyasasının özetini geçiyorum. Oyunları "Güzel oyun" amerikalılar ve japonlara aittir. Lütfen fransız koder arkadaşlar ameriakaya yada japonyaya gidip onlara yardım etsinler çünkü potansiyellerini fransada harcıyorlar. Herneyse sosyal mesajımdan sonra konuma döneyim.

Bu çekik gözlü amcalar bütün dünyayı Final Fantasy, Metal Gear, Street Fighter gibin oyunlarla kasıp kavuruyorlar. Birinde 4 kişi kol kola verip kristalden görev alıp kötüyü döverken diğerinde karizmatik şebekliklerle gözümüzü boyuyorlar. Hmm.. Hoş gibi. Ama birşey söylemek istiyorum. Bu oynadıklarımız şeyler oyun. OYUN! Filmmi izliyoruz oyunmu oynuyoruz?! Bu konuyu ayrı bi başlık olarak irdelicem zaten ama japonlar gerçekten oyun niteliği taşıyan oyunlarını ingilizceye çevirmiyorlar. kendileri bencil arzuları için kullanıyorlar. (şerefsizler) ama ben size bir inceleme yapacağımki sizde gerçekten oyun niteliği taşıyan japon oyunlarını artık aramakta zorluk çekmeyeceksiniz. Unutmadan: Oyunların hepsi NDS içindir. Ayrıca amerikalı tayfa butarz oyunlara "import game" adını takmıştır. "Eeeh senin yazından banane mis gibi google var" derseniz bu keywordu kullanarak başlayabilirsiniz.

Herhangi bir sıralama yapma gereksinimi duymuyorum çünkü oyun karşılaştırmıyorum, incelemiyorum. madem karşılaştırmıyorsun ne puanlıyorsun diye delirmeyin onuda anlatayım;

Navigasyon : Japonlar amerikan özentisi oluğu için japonyada çıkan oyunlrını ingilizce yapabiliyor (bkz: phoneix wright full ingilizce). Özentilikleri sayesinde oyunların en önemli parçaları ingilizce olabiliyor bu anlayışı arttırıyor. Menü kontrolü rahatlığı diyebiliriz.

Kontrol alışması : Japonca tutorial ların anlaşılabilirliği

Hikaye anlaşılabilirliği : Kendini anlatıyor başlık.




Daigasso Band Brothers

Bu bir ritim oyunudur. Hikayesi yok birşeyi yok. Sürüyle midi sesin kontrolünü yön tuşuyla ve xyab tuşlarıyla yapıyorsunuz. Midi dediğime bakmayın şu kıytırık çük kadar aletin gayet güzel midi çipi var.




Navigasyon : 6
Kontrol alışması : 9
Hikaye anlaşılabilirliği : 0



Osu! Tatakae! Ouendan!

Japonlar ahh.. hayatımı çürüttünüz gençliğimi yediniz... Neyse şimdi bu salak japonların 3-4 kişilik takım elbiseli millete gaz vermek için dans edip etrafa bağıran tipleri var. onların oyunu buda. Şu ana kadar oynayabileceğiniz en değişik ritim oyunu (Bu oyunun ingilizcesini yaptılar Elite Beat Agents diye ama müzikler tipler vs herşey değişik oluğu için kepazedir. Ouendan EBA yı döver)



Navigasyon : 7
Kontrol alışması : 10
Hikaye anlaşılabilirliği : 6



Densetsu No Stafi 4 Sprite Platform o.ları için gayet eğlenceli bir oyun. Anlamayanlar için diyorum; kirby gibi. Ben denedim. Gerizekalı bir yıldızın oraya buraya sıçramasını erkekliğim kaldıramadı. Bir dahada oynamadım. Ama 16-17 yaşında sivilceli ve sabahtan akşama kadar Yuna nın güzelliğinden bahseden bir genç olsaydım bitirirdim. Mesaj verilmiştir bai





Navigasyon : 4
Kontrol alışması : 8
Hikaye anlaşılabilirliği : 2




Taiko no Tatsujin DS
Japonların spastik ve kocaman taiko adlı gümbürtülü spastik davullarınu şirin hale sokulmuş bir ritim oyunu. Oyunun espirisi iki kalemle oynanması. Davul çalıyor hissi yaratmaya çalışıyorlar (DOKUNARAK) ama ben size tuşlarla oynamazı tavsiye ederim.





Navigasyon : 7
Kontrol alışması : 10
Hikaye anlaşılabilirliği : hikaye?



Rhythm Tengoku Gold

Pixel artlarla donanmış birsürü ritim tabanlı minigame olan garip, spastik ve komik bir ritim oyunu. Metronom duygusunu geliştirmek için bile ders aracı olarak kullanılabilir (evet ciddiyim)Bu arada not düşmek isterim. Dünya üzerinde mini game lerin en büyük düşmanı benim fakat bu oyun farklı. mini game diyip benim gibi önyargıya lüzum yok. EKLENTI: Oyunu mario ve metroidi yaratan elemanlar yapmis.


Navigasyon : 8
Kontrol alışması : 1 0
Hikaye anlaşılabilirliği : haha



Ash : Arcanic Seal Light


Taktik strateji oyunu ilginç grafikleri ve oyun tarzıyla atarlı bir parça. Ama tek eksiği japonca bilmiyoruz.



Navigasyon : 1
Kontrol alışması : 2
Hikaye anlaşılabilirliği : -7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder